Pazartesi, Mart 17, 2014

Harfleri Öğreniyorum - Alfabe




Harf Kartları



Aslında Harf Kartları, Eğitici Oyun Kartları ile birlikte geliştirdiğimiz bir üründü. Ancak görsel sayısının fazla olması ve tüm çizimlerin benim içime sinmesi biraz zaman aldığı için çıkışı da Tethys'in 3. ürününde oldu...

Harf kartları, Tuna daha 1 yaşındayken dikkatimi çekmişti. 1 yaş bebek ve harfler kelimeleri evet biliyorum birbirine çok uzak. Ama benim aklımda hep kartları duvarların alt kısımlarına asmak vardı. Böylece Tuna emeklerken kartlar ve üzerindeki şekiller dikkatini çekecek, emeklerken oyun da oynayabilecekti. Bu pek mümkün olmadı çünkü Tuna emeklemedi, direk yürümeye geçti :)

Ama Ali' de bunu başardık. Tahmin ettiğim gibi emekleme döneminde en eğlendiğimiz zamanların büyük kısmı kartların asılı olduğu duvarın önünde geçti. İşte bu yüzden Harf Kartlarının kutusunun üzerinde yaş olarak 5 yaş yazmadık. Çünkü çocuklar 5 yaşına kadar da bu kartlarla çok güzel oynayabiliyorlar. Önce şekiller dikkatini çekiyor. Konuşmaya başladıkları görselleri adı ile söyleyip onunda tekrarlamasını isteyerek konuşma becerilerini geliştirebilirsiniz. 

Renkli yüzlerle çeşitli oyunlar geliştirebilirsiniz. Bizim oyunumuz - daha önceki bir yazıda da bahsetmiştim - renkli yüzleri üste gelecek şekilde kartları yerlere dağıtıyorduk. Sonra ben bir renk söylüyordum ve ikimiz o rengi olan kartların üzerine zıplıyorduk. Renkli yüzlerden renklerin tonlarını da öğrenmek mümkün. Açık yeşil, koyu yeşil gibi...

Bir sonraki anaokulu döneminde okul öncesi okuma yazma etkinliği yaparken çocuklar teker teker harfleri öğrenmeye başladıklarında kartların içerisinde öğrendikleri harfleri bulma oyunu oynanabilir. İki - üç harfli kelimelerin okunmasına geçildiğinde ise, Harf Kartları'nın arka yüzleri kullanılarak basit kelimeler yazıp çocuğunuzdan bunu okumasını isteyebilirsiniz. Böyle aslında farketmeden oyunla okumayı sökmüş oluyorlar. Sonrasında harflerin sayısını arttırabilir, hatta çocuğunuzdan yazmasını isteyebilirsiniz. (3 harfli kelimelerden sonra 4-5 harfli kelimeleri yazıp, oyun oynadığımız 2 günün sonunda Tuna okumayı artık sökmüştü.) Dolayısıyla Harf Kartları ya da buna benzer görseller her evde anaokulu ve ilkokul 1. sınıf döneminde  bence her evde bulunması gereken materyaller...




0 yorum:

Yorum Gönder